Sunday 3 July 2011

KEADILAN UNTUK SEMUA...

Adil bermakna 'meletakkan sesuatu pada tempatnya'. Jika yang bersalah mesti dihukum, bukan dilindungi atau dijulang.

Yang miskin dibantu, yang bijak dan pintar didorong, yang rajin digalakkan untuk terus rajin, yang malas dinasihati agar keluar dari belenggu kemalasan. Yang kurang cerdik dibimbing agar lebih bijak..Yang kaya membantu yang miskin, pemimpin meimpin dan membela rakyat bukan menganiaya dan memperalatkan rakyat..Susah senang bersama, bukan ketika senang dan berseronok, menggilai tawa kepuasan keseorangan.

Namun bila ditimpa masalah, musibbah kesan perbuatan sendiri diajak orang lain yang tidak bersalah untuk terlibat sama..Diajak bukan pun untuk menjulang atau meneguhkan kebenaran atau menegakkan keadilan, namun mempertahankan ''''ANU'''' yang sudah terlebih had digunakan.

Adil apakah maknanya, jika dosa kita lakukan, kesalahan besar jelas kita praktitkan, namun kesalahan tidak mahu diakui, pembohongan jadi senjata untuk pertahan diri dan lebih malang, segelintir penyokong yang bertaklid buta, dan yang tidak tahu apa-apa, rela pula berkorban nyawa, hanya kerana mahu memastikan nafsu buas si ANU yang bernama 'ABANG ANWAR' terus menggila..

Tentulah kurang adil namanya..Semasa berseronok, menikmati aksi ranjang, kenikmatan dunia dilayaninya seorang diri, bila sudah tersepit,bukti dapat dijejaki dan terpapar ke seluruh dunia bahawa orang itulah 'LELAKI ANUGERAH TUHAN', masyarakat terbanyak pula mahu diajak dilibatkan BAGI melindungi DOSA-DOSA yang telah dizahirkan..

Bukankah 'PERANGAI BERGANTUNG KEPADA DIRI SENDIR'?????.Maka jika mahu adil seadilnya yang empunya diri perlu lebih berani, mengakui salah dan dosa..Berundur segera, jangan lagi menyusahkan dan menjadikan rakyat yang tidak berdosa sebagai mangsa.

ANWAR UNDUR! ANWAR UNDUR!
UNDUR SEGERA! UNDUR SEGERA!
SELAMATKAN MALAYSIA..

Hantar pada rakan, klik



No comments:

Post a Comment