Thursday 21 July 2011

DIBERI BETIS NAKKAN PAHA!!!!!!

DEMOKRASI YANG BAGAIMANA LAGI??????
DIBERI BETIS NAKKAN PAHA!!!!!!

Jonh Locke, ahli falsafah Inggeris pernah berkata, terdapat lebih 360 jenis takrifan demokrasi, sehingga makna ini dilacurkan banyak pihak demi kepentingan sendiri.



Ada pula dari kalangan puak yang tidak sedar diri, mengaut kekayaan hasil sistem yang terbina, melalui dokongan kerajaan sedia ada, namun puak tidak sedar ini berterusan mengatakan 'kerajaan yang ada tidak adil dan melakukan diskriminasi'.

Ada pula golongan yang berfahaman chauvinis bengap lagi bahlol. Jika mereka bercakap tentang hak kaum mereka dikatakan itu adalah prinsip 'kebebasan bersuara' dan 'hak kami untuk menyatakan demikian'. Namun apabila kaum peribumi bercakap soal hak kaum tersebut yang dijamin perlembagaan, lalu dituduh peribumi dan Melayu tadi sebagai rasis.

Ada pula satu kaum di Malaysia yang hanya mewakili tidak lebih 25% dari keseluruhan penduduk negara, namun menguasai 90% kekayaan ekonomi. Kaum yang jarang mengenang budi ini berterusan mendakwa mereka dilayan kerajaan bagai warganegara kelas kedua.

Ada pula pegawai tinggi kerajaan, profesor yang diberi peluang naik pangkat, meskipun tidaklah berapa hebat sangat kualiti kerja, penyelidikan, pengajaran dan hasil karyanya untuk dimanfaat oleh masyarakat dan negara, namun 'what the so called' cendekiawan itu akhirnya menjadi cendawan apabila kerjanya hanya asyik menyatakan 'kerajaan ini salah, kerajaan tidak tahu, dan kerajaan tidak adil'.

Seingat penulis diawal 1950-1953 tatkala kerahan tenaga diwajibkan ke atas tenaga anak muda untuk menyertai pasukan keselamatan diwajibkan oleh British di Tanah Melayu untuk membendung dharurat dan komunis, lebih 10,000 anak muda Cina/India di Tanah Melayu yang melarikan balik ke negara masing-masing.

Namun tatkala Tanah Melayu Merdeka 1957,golongan yang tidak patriot ini dan hanya mahu bersama ketika senang, begitu mudah diberi kerakyatan.

Apa lagi???, demokrasi yang bagaimana lagi????, keadilan dan kesaksamaan yang rupa bentuknya bagaimana lagi yang Malaysia harus sajikan kepada mereka ini????. Tunjukkan bukti negara mana didunia yang benar-benar melaksanakan konsep 'absolute freedom dan absolute justice!!!!!. Kebebasan dinegara mana sekalipun mesti diimbangi dan diiringi dengan konsep TANGGUNGJAWAB..Berani buat berani tanggung. Dalam Islam sendiri, buat baik dibalas pahala dan syurga, buat jahat dibalas dosa dan NERAKA..!!!!

Hairan atau tidak????Lihatlah Ambiga, menyanggah dan 'DERHAKA' pada titah YDP Agong, terang-terangan menentang pihak berkuasa, degil dan tanpa berselindung melakukan perkara yang salah, melanggar undang-undang sesuka hati. Ribuan laporan polis dibuat, tetapi kerajaan yang berhemah dan bermurah hati ini terus biarkannya lepas bebas, bergerak kesana kemari, menghasut itu dan ini.Barangkali kalau AMBIGA ini membuat hal di negara China dan Cuba, entahlah kemana hilangnya dia..!!!!

Anwar Ibrahim, terpalit dengan kes jenayah, skandal seks, video porno dan bermacam lagi unsur khianat dilakukan dengan agenda porak peranda negara namun masih boleh bebas di dalam dan diluar negeri, mencaci, menfitnah dan memaki hamun kerajaan. Terbuka sungguh demokrasi di Malaysia..Bukan setakat 'betis yang diberi', malah paha juga dibaham, sehingga diselak kain dibalun sehingga lebam..

Mat Sabu dan gerombolan PAS, apa yang tidak mereka maki, fitnah dan caci kerajaan, pemimpin dan ulil amri, disokong cacian makian dan kafiran mereka itu dengan dalil naqli yang mereka tokok tambah..Akan tetapi kerajaan yang bermurah hati, dan terlalu baik ini masih membiarkan diri kerajaan dicaci dengan lulusnya permit Harakah dan permit untuk ceramah..

Entahla, demokrasi bagaimana lagi yang kita mahukan?

DAP..sudah acapkali fahaman komunis, liberalis, republik, Malaysia, Malaysia, kemuliaan Islam mereka cemarkan, hak Melayu dan peribumi mereka perkotak katitkan. Ada pemimpinya yang melanggar anak Melayu sehingga koma, ada pemimpinnya yang menentang tulisan Jawi, ada pemimpinnya yang menghalau bangsa peribumi dari berniaga kecil-kecilan dibuminya sendiri. Ada pemimpin besar DAP yang terangan berkata, 'langkah MAYAT SAYA DULU JIKA MAHU TEGAKKAN NEGARA ISLAM'..Walhal mengikutArtikel 3, Perlembagaan Persekutuan, Islam agama rasmi dan rasminya Islam menoktahkan bahawa Malaysia negara Islam.

Namun dek kerana golongan 'keparat dan pengkhianat ini bercakap kononya atas nama demokrasi, hak dan didokong pula oleh segelintir 'Melayu pekak'kerana kuasa mereka tamak, maka pimpinan seperti ini sepanjang masa bebas mengguris, dan melukakan hati umat Melayu, umat Islam tanpa sedikitpun tindakan dikenakan ke atas mereka.

Maka kebebasan dan DEMOKRASI yang bagaimana lagi yang mereka mahukan??????

Benarlah kerajaan yang ada terlalu baik, berhemah, kerajaan ini sanggup melepaskan golongan anjing tersepit dan 'anjing-anjing yang tersepit itu akhirnya akan menggigit tangan yang menolong mereka.. MAKA Jadilah kerajaan ini ibarat BUAT BAIK TERLEBIH LEBIH, SAMPAIKAN DICACI TAK HABIS-HABIS.

Sebab itu pesan orang lama, 'buat baik berpada-pada buat jahat jangan sekali'. Namun dek kerana mahu menjaga hati rakyat, dan menjaga semua, maka DEMOKRASI yang terlebih menjadikan puak yang berolehnya bertukar warna menjadi KADUK NAIK JUNJUNG, DIBERI BETIS MAHUKAN PAHA....

Hantar pada rakan, klik



No comments:

Post a Comment