Saturday 13 August 2011

BILA BERPECAH, UMAT PUN GOYAH

Mempertahankan aqidah umat adalah satu jihad. 
Bercakap tentang hak kita dan agama kita adalah satu jihad, tidak ada salahnya, dan jangan sesekali sesiapa pun yang cuba mendakwa kita sebagai rasis atau fundamentalis.

Artikel 3, jelas Islam adalah agama persekutuan..Peruntukkan perlembagaan terang lagi bersuluh, bahawa agama lain tidak boleh disebarkan ataupun diindokrinkan untuk memurtadkan umat Islam. Simbol, lambang, serta kesucian Islam wajib dipertahankan. Syiar dan syariat Islam sebagai deen, agama Allah wajib dilindungi dan dimajukan biar dengan darah dan air mata. Ini tuntutan agama.

Namun dek kerana bangsa dan umat ini berpecah, maka jarum halus mula menggoyah. Dulunya ada cubaan untuk mengadakan pilihanraya masjid bermaksud memcahbelahkan ukhwah umat Islam. Dulunya ada rungutan tentang lauangan azan waktu subuh kononya menggangu jiran bukan Islam yang sedang tidur. Pernah juga kalimah Allah mahu dikongsi oleh penganut Kristian.lebih jelek ada pemimpin Islam dek kerana mahukan undi dan sokongan maka tanpa nas dan dalil dari Al-Quran dan sunnah Nabi, maka secara semberono mereka menyokong perkongsian kalimah Allah. Walhal jika mahu Islam, masuklah dan amalkanlah Islam sepenuhnya. Kalimah Allah mahu dikongsi, namun qaidah dan iktikad tidak mahu bertuhankan Allah yang esa. Tidak mahu mengakui bahawa yang hanya wajib disembah hanya Allah dan Muhammad itu pesuruh Allah, adilkah golongan yang mahu berkongsi ini.

Kini dek kerana gilakan kuasa politik, ada pula usaha agar bacaan Al-Quran tidak dikumandangkan sebelum azan subuh. Dek kerana gilakan undi bukan Islam, maka apa pun jua tindak tanduk misionary Kristian yang cuba memurtadkan umat Islam dibiar lepas oleh pemimpin tertentu,. malah agensi agama dimarahi pula kerana cuba menyelamatkan aqidah umat Islam. Barangkali inilah yang dikatakan dunia akhir zaman.Barangkali inilah juga tandanya kemunculan dajjal dan inilah musibbah yang menimpa umat dek kerana umat ini mula berpecah belah. Ingatlah musuh Islam sentiasa menunggu, mereka terus bekerja dan tidak henti henti mengintai peluang untuk musnahkan agama dan umat yang mulia ini.

Dengan DARAH DAN AIR MATA WAJIB KITA BERJIHAD DEMI UNTUK ISLAM...BANGKITLAH DUHAI UMAT INI, BANGKITLAH.
Marilah menjadi umat yang membanggakan Islam....!!!!!



No comments:

Post a Comment