Wednesday 18 May 2011

ISU RAKYAT TERABAI, PERIHAL ANWAR DITABAL



1. Anwar harus dipuji sebagai strategis politik unggul abad ini.

2. Hanya kerana perihal peribadi, habis seluruh rakyat dimangsakan,masjid dicerobohi dengan gerombalan juak dan pengikutnya, mahkamah menjadi sarang dan tumpuan penyokongnya berdemonstrasi. Institusi penguatkuasa diperlekah, para bloggers tidak menoleh, video seksnya diangkat, dipuja ditontoni entah berapa juta pelayar youtube dan live stream.

3. Peliknya ramai dari kalangan kita menari mengikut rentak gendang yang dipalu Anwar.

4. Dek kerana terlalu asyik fokus pada isunya, kita terlena sebentar dari melihat isu sebenar yang menimpa rakyat. Nasib peniaga Melayu yang terumbang ambing menjadi mangsa diskriminasi di Pulau Pinang.


5. Dana awam yang kian hari dikikis atas nama pelbagai oleh parti Islam di Kedah termasuk cubaan merompak secara sah dana institusi pengajian tinggi.

6. Penyelewengan demi penyelewengan di Selangor, bermaharajalelanya DAP dalam menyanggah apa jua peruntukkan yang melibatkan keistimewaan Melayu/Islam serta perkara yang sudah dipersetujui dalam rangka perlembagaan.

7. Beban kos sara hidup rakyat yang kian mencanak naik, perihal gejala sosial, jenayah bersenjata yang kian membimbangkang.

8. Namun semua orang dilihat lebih sibuk hanya kerana isu melibatkan seorang individu 'anugerah Tuhan' bernama ANWAR BIN IBRAHIM.


9. Barangkali, kita semua harus fokus kembali kepada peranan dan tugas sebenar kita, mendokong aspirasi rakyat, menjaga kebajikan masyarakat dan menjulang pengharapan bangsa..bukan lagi terlena dan asyik dibuai dengan isu yang disendaloka demi sekadar mahu pertahankan insan bermasalah.






No comments:

Post a Comment