Saturday 29 October 2011

SEMUANYA SALAH UMNO....????




1. PRU yang bakal memasuki versi ke-13 mencatatkan banyak corat-coret tersendiri.

2. Dahulunya di awal 50-60 DAN 70-AN, persaingan dan perdebatan antara parti yang bertanding dalam setiap kali kempen adalah 'policy debate'. Masing-masing mahu menunjukkan dasar yang akan dilaksanakan untuk kepentingan rakyat jika dipilih.

3. Tren kempen berubah mulai 80-an, apabila golongan radikal, ulama mula mengambil alih PAS, dan mulai 90-an tatkala Anwar Ibrahim dipecat dari UMNO penghujung 90-an, budaya politik fitnah, mengaibkan isteri pemimpin, diri pemimpin serta cerita dalam kelambu menjadi wahana yang 'wajib' dalam setiap kali kempen.Tun Dr Mahathir dan kini Najib beserta isterinya antara pemimpin yang dinista dengan pelbagai gelaran, dan fitnah memualkan, namun kebesaran jiwa mereka ini membolehkan semuanya diatasi dengan tenang.

4. Yang tiada diada-adakan, yang benar dipalsukan, dan sejarah mencatitkan dengan jelas, jika diteliti kandungan ceramah pimpinan PAS, PKR isu yang disajikan tidak lain adalah tentang moral dan isu peribadi pemimpin, yang sebahagian besarnya adalah tokok tambah demi membangkitkan kebencian pengundi.

5. Dan kini apabila ramai pimpinan PAS, PKR, DAP dan anak pemimpin dari PAS, PKR dan DAP sendiri terjebak dengan krisis moral, skandal sexs, isu peribadi dan apabila musuh mereka dalam selimut dan rakan yang hampir dengan mereka sendiri membuka ruang kepada blogger pro-kerajaan dan menghebahkan kepada masyarakat awam, maka jalan pintas dan mudah yang seringkali diluahkan oleh pimpinan pembangkang ialah, 'INI SEMUA FITNAH JAHAT DARI UMNO'.

6. Asasnya 'JIKA TIADA ANGIN MASAKAN POKOK BERGOYANG'. Jika nafsu sendiri bergelora, dan keinginan anu sudah tidak dapat ditahan dan diri sendiri yang melakukan noda, dosa dan maksiat kenapa mahu disalahkan orang lain.

7. Persoalan penting, apakah UMNO yang merancang agar ANWAR memasukkan anunya......ke dalam >>>>>>>>>>>CHINA DOLLS?

8. Apakah UMNO yang mengarahkan anak seorang pemimpin bertaraf VVIP dari Pulau Pinang agar meramas 'nenen'rakan sekolahnya dan demi menutup cerita, pemimpin tertinggi yang dikatakan bertaraf 'khalifah' itu sanggup membayar RM200 ribu

9. Adakah UMNO yang merancang dan mengarahkan agar seorang EXCO kanan PAS di Kedah 'merampas isteri orang' dan bermain cinta terlarang sehingga runtuhnya rumahtangga pasangan tidak berdosa.

10. Apakah UMNO yang mengarahkan atau berkuasa menentukan bahawa ada USTAZ AZIZAN ka atau HADI AWANG ka mesti berkahwin 2, 3 atau 4?

11. Apakah UMNO yang memaksa Anwar Ibrahim terlibat dalam aksi terlarang dalam hubungan sejenis menerusi pertuduhan liwat yang dihadapinya kini???

12. Bukankah ini semua kesan 'kegilaan nafsu' dan kurangnya 'displin ke atas nafsu' dari kalangan pemimpin dan anak pemimpin PAKATAN PEMBANGKANG terbabit.

13. Apa kena mengena UMNO dalam hal ini???

14. Benarlah kata bijaksana, IKUT NAFSU, LESU, ikut hati semuanya mahu dikuasai, tak kira halal, haram, kalau boleh semua MAHU DIGENGGAM..

15. Justeru, yang bersalah adalah diri sendiri, TIDAK ADA KENA MENGENA DENGAN UMNO sebagai sebuah parti...

No comments:

Post a Comment