Sunday 16 October 2011

BIAR JASA JADI KENANGAN



DAH LEBIH 3 TAHUN TIADA APA YANG BOLEH DIBANGGAKAN..!!!!


1. Menonton siaran langsung perlawanan suku akhir bola sepak Piala Malaysia antara Kelantan dan Trengganu di Astro Arena membuatkan hati teruja. Trengganu dengan daya pengurusan yang sistematik telah membolehkan dua buah pasukannya termasuk T-Team melangkah ke separuh akhir.

2. Demikian juga pasukan Negeri Sembilan yang dibimbing oleh Azrai Khor Abdullah,mantan jurulatih KEDAH yang dulu menjadi bahan permainan politik PAS, gara-gara PRESIDEN KFA yang bertaraf ustaz mahu melantik orang lain sebagai ketua jurulatih.

3. Sebenarnya sepanjang 3 tahun ini Kedah tidak boleh berbangga apa pun jua. Tiada kejayaan manis yang dicatatkan yang membolehkan kita sebagai anak Kedah merasa megah dan bangga.

4. Peluang kerja berkurang, pelaburan di KHTP menurun, gejala sosial meningkat,. bil air meningkat, cukai tanah meningkat, sampah yang tak dikutip bertambah-tambah, jalan negeri banyak yang berlubang-lubang.

5. Pusat hiburan karaoke, pusat urut bertambah, mat rempit kian galak, jenayaj curi dan jenayah jalanan serta kes khlawat dan rogol kian menjadi-jadi.

6. Ekonomi muram, harta MB dan barisan EXCOnya bertambah, kereta mereka ditukar baru, MB beroleh Mercedes baru lebih RM600 ribu.

7. Saya rasa barangkali rakyat KEDAH boleh berbangga dengan satu perkara, dan hal ini akan tersimpan dalam lipatan sejarah politik dan pentadbiran NEGERI LINDUNGAN BULAN KEDAH DARUL AMAN.

8. Kebanggaan kerana mempunyai MB paling 'kelolo' dalam sejarah di Malaysia. Kalau nak faham dan tahu apa erti kelolo maka rajin-rajinlah bertanya pada orang Kedah.

9. Setuju kot NOOOO!!!!!!


No comments:

Post a Comment