Sunday 23 October 2011

HAPPY DEEPAVALI, SELAMAT BERCUTI SEKOLAH, KEDAH BERTAMBAH MERIAH!!!!!!



26 Oktober, penganut agama Hindu di Seluruh Malaysia akan merayakan perayaan agama mereka yakni Pesta Cahaya atau Deepavali. Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan HAPPY DEEPAVALI, kepada semua kawan rakan kaum India yang berada di Kuala Ketil. Baling, Lunas,Bukit Selambau, Sungai Petani, Alor Setar, Jitra dan dimana sahaja berada.

Semoga perayaan dan sambutan Deepavali pada tahun ini akan lebih meriah, dan sesungguhnya masyarakat majmuk di Malaysia cukup bertuah kerana diberi hak dan ruang untuk mengamalkan agama, budaya dan bahasa mengikut keperluan masing-masing. Ingatlah, hanya di Malaysia yang memberikan jaminan yang adil dan hak beragama, berpendidikan mengikut bahasa vernakular dan mengamalkan budaya mengikut kaum masing-masing. Malah Malaysia juga satu-satunya negara di dunia yang membenarkan Sekolah Jenis Kebangsaan sama ada Tamil atau Cina beroperasi. Inilah demokrasi sebenar yang wajar kita insafi.

Dan tidak lupa, untuk anak-anak sekolah yang bakal bercuti sekolah, semoga cuti ini dimanfaatkan dengan pengisian program berguna. Bagi yang belum berkhatan, maka masa inilah merupakan saat yang sesuai. Tidak ketinggalan untuk bakal pengantin baru dan lama yang akan menaiki jinjang pelamin, sama ada buat kali pertama, kedua, ketiga atau keempat.

Dan jika benarlah perkhabaran yang diterima dan sudah terheboh satu Kedah bahawa MB Ustaz Azizan menambahkan cawangannya satu lagi dengan bekas staf KEDAH MEDICAL CENTRE yang berusia awal 20-an, MAKA saya dengan rasa insaf dan rendah hati ingin MENGUCAPKAN SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT KALI KETIGA KEPADA YAB MENTERI BESAR KEDAH.


Semoga dengan kehadiran orang baru, isteri baru ini menjadi penguat semangat kepada USTAZ dalam mentadbir negeri. Mudah-mudahan juga hilanglah penyakit jantung, kencing manis dan darah tinggi yang dihidapi USTAZ selama ini. JIKA USTAZ dan isteri-isteri sejahtera, keluarga ustaz sejahtera tentulah juga KEDAH SEJAHTERA NIKMAT Untuk semua, janganlah nikmat untuk USTAZ sendiri semata-mata.

Wasalam..

No comments:

Post a Comment