Wednesday 14 December 2011

LAMA..TETAPI MASIH BERTENAGA!!!!!


Jenama Maggi, makanan segera, adalah jenama lama yang sudah pun mula dikeluarkan semenjak Perang Dunia ke-2. Namun kini terus hangat dipasaran dengan jualan lebih 40 juta bungkus sehari. Demikian juga jenama Ford, Daimler, Mercedes semuanya adalah jenama yang dihasilkan oleh pembuatnya pada awal kurun ke-20 dan penghujung abad ke-19, namun jenama-jenama itu terus menguasai pasaran automatif dunia.

Di negara China, jutawan unggul dari kaum wanita menjadi bilionaire hasil usahaniaga 'barangan lama dan kitar semula'. Dan bagi kebanyakkan orang ataupun hartawan didunia, status mereka diangkat dan dibanggakan apabila mampu memiliki barangan antik atau barangan lama yang harganya bernilai berjuta-juta dollar.

Jangan pula lupa, momentum gerakan tentera Jepun dalam Perang Dunia ke-2 menjadi mudah dalam menakluki Tanah Melayu kesan bantuan 'gerek(basikal) tua' yang menjadi kenderaan utama askar berkenaan.

Di sentuh soal 'lama' ini bukan apa. Cuma mahu menyanggah teori seorang tukang popaganda PAS di Kedah yang menyatakan faktor terlalu 'lama' berkuasa di Malaysia akan menyebabkan BN tumbang dalam PRU ke-13 nanti.

Jika teori 'lama' ini terpakai bermakna Nik Aziz yang sudahpun lebih 4 dekad menceburi politik patut sama tumbang. Demikian juga Lim Kit Siang dan Karpal Singh yang sudah melebihi 30 tahun menjadi Ahli Parlimen.

Isunya PAS juga sebuah parti yang juga sudah agak berusia, ditubuhkan pada tahun 1951, bermakna usianya sudah 60 tahun. Namun belum ditakdirkan Allah s.w.t untuk menerajui negara. Berbanding UMNO dan BN yang usianya menganjak 65 tahun.

Namun dengan pendekatan pragmatik, penjenamaan semula, khidmat bakti yang cemerlang, konsisten perjuangkan isu rakyat, dan sentiasa ada transformasi serta penambahbaikan, penjenamaan semula dan cara bekerja, maka UMNO/BN terus diterima rakyat..
Insya-Allah dalam PRU ke-13 nanti berkat dokongan, usaha dan doa semua, UMNO/BN sekali lagi akan terus diberi mandat untuk menyambung kerja-kerja membangunkan Malaysia tercinta.

Inilah yang dikatakan 'LAMA NAMUN TETAP BERTENAGA'. Ibarat orang tua yang sudah kematian isteri selama 30 tahun, namun apabila berkahwin semula dan ditemukan pula jodoh dengan anak dara sunti usia awal 20-an, maka orang tua tadi pastinya ditahniahkan dengan ucapan "Selamat pengantin Baru".

2 comments:

  1. kita berdoa semoga BN terus kekal memerintah negara, kalau dibiar pada PR alamat melingkup agama, rosak bangsa, hancur negara

    ReplyDelete
  2. UMNO TETAP MENJADI PUJAAN HATIKU

    ReplyDelete