Wednesday 21 December 2011

GAYA POLITIK BARU?????

Kebelakangan ini pelbagai insiden yang dulunya tidak pernah difikir dan tergambar dek fikiran kini menjadi realiti.


Perhatikan contoh-contoh ini:


1. Parti Islam sudah melupakan dan meninggalkan sama sekali prinsip asas menegakkan negara Islam.


2. Mahasiswa khususnya Melayu rela 'berjiwa hamba' untuk menjadi kuda tunggangan segelintir pihak tanpa faham apa pun tujuan sebenarnya. Lebih malang pencapaian akademik mereka ini pula sekadar 'cukup makan'.


3. Lelaki Melayu pertama dengan gah sudah berkahwin dengan lelaki Inggeris dan gambar perkahwinannya disebar serata dunia.




4. Bukan Islam, direla dan dibenarkan untuk mencaci, mempersenda Melayu, persenda Islam, persenda Ketua Agama Islam dihadapan audien Melayu dan Islam.


5. Lebih malang, yang bermasalah dan melakukan pelbagai karenah dijulang sebagai 'orang baik' dan orang yang bersusah payah bekerja untuk mensejahterakan rakyat difitnah dan diadu domba dengan pelbagai cerita palsu.


6. Permusuhan sesama Melayu Islam dihangatkan, diapi-apikan dengan pelbagai cara, oleh bukan Islam yang kini bertepuk tangan menanti ruang untuk memasukkan jarum penjajahan bentuk baru.


*Mungkin ini agaknya yang dikatakan 'POLITIK BARU' yang dianjurkan oleh sebilangan pihak. Politik baru yang jelas menyanggahi prinsip, budaya, adat resam, terlalu bebas, melanggar undang-undang dan tidak lagi mentaati Ulil amri atau pemimpin dan juga golongan yang sepatutnya.


Siapakah penganjur budaya POLITIK BARU INI?
Apakah agenda mereka sebenarnya?
Perjuangkan demokrasi atau inginkan negara ini berada dalam keadaan Anarki (huru-hara)?


TEPUK DADA TANYA IMAN!!!!!! 

2 comments:

  1. karpal singh kata 'ANWAR IBARHIM HARUS BERTAUBAT'

    ReplyDelete
  2. demokrasi dimalaysia teruk, rasuah bermaharajalela, kroni merata rata

    ReplyDelete