Friday 10 June 2011

BERSIH YANG PENUH KOTORAN

Dalam tradisi Melayu dua perkara paling digemari, 'makan free dan mengata saudara sendiri'.
Dalam polemik dan pertembungan pemikiran Melayu juga, bangsa ini suka berpolemik, kurang gagasan besar, lebih banyak berteori tetapi kurang tindakan praktikal.
Dalam konteks budaya tipikal Melayu feudalisme juga, bangsa ini dikatakan suka menyalahkan orang lain dari melihat kelemahan diri sendiri..

Demikianlah budaya totok PAS, PKR dan DAP..Sebut apa sahaja tindakan atau kebaikan yang dilakukan pemerintah, dari sudut kacamata mereka semuanya buruk. Walhal ahli dan pimpinan merekalah yang antara golongan paling banyak merebut dan meraih nikmat program pembangunan dilakukan pemerintah.

Entahlah..apa lagi label atau gelaran yang boleh kita berikan pada mereka ini.Tegurlah, nasihatlah atau berbahas lah apa sahaja dengan mereka ini..Konsep thinking outside the box tidak pernah hadir dalam kerangka pemikiran puak ini.. Pandangan mereka disempitkan terhad dalam konteks kelompok dan jemaah mereka atau kumpulan mereka.

Sepanjang sejarah, pemerintah yang dengan tenaga upaya melakukan usaha terbaik dalam lapangan sosial, ekonomi, pembangunan, syiar dan syariat agama serta perpaduan rakyat tidak pernah pun diberi kredit..Yang berbakul dihamburkan hanyalah cacian, kata-kata sinis, sindiran, tentangan ataupun sumpah seranah yang memuntahkan..

Dan kini golongan yang kononya serba maksum, serba pandai, serba bijak dan serba tahu ini mahu mengadakan gerakan bersih kononya untuk membersihkan fungsi Suruhanjaya PILIHANRAYA yang dikatakan tidak adil, tidak telus dan komponen ke -13 BN..Walhal dengan peranan SPR yang sama, Kedah, Kelantan, Selangor, Pulau Pinang kini menjadi milik mereka..

Dan kini atas ungkapan BERSIH mereka mahu menyusahkan rakyat, mengotorkan jalan raya di ibu kota, memecah keamanan, menggangu pelancong, lalulintas, keamanan,punca pendapatan penjaja disepanjang jalan Masjid India, Jalan TAR, Jalan Doraisamy, Jalan Raja Laut, Jalan Sultan Ismail dan Dataran Merdeka serta kawasan sewaktu dengannya..

Sesungguhnya golongan inilah yang kian berdaki pemikiran mereka, dan mereka tidak layak menggelarkan gerakan mereka sebaga 'BERSIH' kerana ianya penuh dengan kekotoran yang boleh membinasakan.

Pihak berkuasa bertindaklah segera, seluruh rakyat boikotlah mereka ini..!!!!!!Kita lebih bersih dari mereka...







No comments:

Post a Comment