Sunday 5 February 2012

SALAM MAULIDUR RASUL 1433H

Muhammad s.a.w, insan terpuji pembawa rahmat kesekelian alam. Akhlak baginda adalah Al-Quran. Mengajak ke arah perdamaian menyeru manusia ke arah kebenaran.


Penyatuan ummah jadi agenda, deen Islam jadi keutamaan. Manusia diajar dengan kasih sayang, bukan kebenian atau api dendam. Inilah Muhammad s.a.w pesuruh Allah s.w.t, yang menjadi ikon seluruh umat Islam.


Diakui kehebatan, kejujuran, kebijaksanaan oleh kawan dan lawan. Dengan deen Islam, tamadun manusia dan dunia yang selama ini gelap gelita menjadi terang hasil sifat-sifat asasi SIDIQ, AMANAH, TABLIGH, FATANOH yang menjadi sifat wajib seorang Rasul.


Muhammad s.a.w sememangnya 'penamat segala nabi' dan tidak ada lagi nabi selepas baginda. Baginda adalah Rasul akhir zaman, justeru jika di Kelantan, di Kedah atau di mana sahaja ada orang mengakui dan ada ustaz budak atau bapa yang mengiktiraf Tok Guru itu dan ini adalah Nabi maka , kita mohon kepada golongan ini. ISTIGFAR DAN BERTAUBATLAH SEGERA..


Dan jangan juga merasa bimbang, KITA SAMA SEKALI TIDAK AKAN MENJADI KRISTIAN dengan menyambut sambutan MAULIDUR  RASUL. Tidak salah kita adakan satu hari memuji, berselawat, mengagungkan insan pilihan Allah. Tidak salah kita mengenang segala jasa dan pengorbanan Muhammad s.a.w dalam misinya menyebarkan dakwah Islamiyah..


SALAM MAULIDUR RASUL 1433H
Dari saya:
DATO ISMAIL BIN ABU BAKAR

No comments:

Post a Comment