Saturday 5 November 2011

BERKORBAN APA SAHAJA....




Arafah adalah manifestasi 'mini mahsyar'. Semua manusia berpakaian yang sama, sehelai kain putih yang tidak berjahit. Tanpa mengira darjat, keturunan dan kuasa. Inilah keindahan Islam, dan inilah pengorbanan selaku hamba.

Maka kita seharusnya menginsafi, dengan pengorbanan pemimpin dan rakyat, Malaysia juga terus aman merdeka. Situasi yang membolehkan ibadah dilakukan tanpa sekatan, tanpa halangan, cuma janganlah pula terjebak dengan pengaruh liberalisme yang songsang sepertimana ajaran AMBIGA pemimpin pujaan PAS, PKR dan DAP yang menganjurkan SEKSUALITI MERDEKA.

Kebebasan dalam apa jua keadaan ada batasannya. BEBAS harus patuh mengikut syariat dan akur pada ketentuan undang-undang. HUKUM HAKAM jangan diabai, amalan songsang jangan dipakai. TABIEE FITRAH MANUSIA yang Allah berikan jangan dilawan. LELAKI PASANGANNYA WANITA, jangan pula LELAKI MENGGEMARI KAUM SEJENIS seperti kelakuan segelintir orang.

PENGORBANAN amat dituntut, agar nafsu diri dikawal. BIAR Negara, kawasan kejiranan terus aman dan berpadu. Gandakan usaha untuk memakmurkan negara, pertahankan negara dari anasir jahat lagi menyeleweng. Patuhi peraturan, jangan melalak sekadar ikut suka hati. Jangan pecah belahkan keharmonian masyarakat hanya kerana nafsu politik yang menggila.

JADILAH HAMBA ALLAH yang sentiasa berkorban demi untuk meningkatkan ketaqwaan kepada pencipta.

SALAM AIDILADHA 1432 H
DARI DATO ISMAIL ABU BAKAR SEISI KELUARGA

2 comments:

  1. salam aidiladha juga untuk cikgu mail sekeluarga tahun ni berapa ekor korban lembu?

    ReplyDelete
  2. selamat hari raya haji untuk seluruh warga baling.

    ReplyDelete