Friday 18 November 2011

SHOPPING COMPLEX DIUTAMAKAN, MADRASAH DIROBOHKAN






Ramai orang berkata, perihal tentang agama, hak dan budaya atau bahasa kaum lain jangan sesekali disentuh, kerana nanti Melayu dituduh ultra, pemimpin Melayu saban waktu berusaha untuk menjaga hati pengundi bukan Melayu kononya mereka penentu.

Namun dalam usaha mahu menjaga hati pengundi bukan Melayu, sedikit demi sedikit, hak, kemuliaan dan maruah pengundi Melayu dan umat Islam tercemar,diaibkan disepak terajang. Pemimpin boleh berlembut, berunding dengan bukan Melayu bila tiba isu misalnya mahu memindah atau merobohkan kuli, gereja atau tokong(sekadar satu contoh).

Namun bila tiba mahu meruntuhkan MADRASAH yang berdiri atas tanah wakaf khas dan berusia lebih 100 tahun, pemimpin parti Islam yang mentadbir Kedah, boleh berkata umat Melayu atau orang Islam yang degil serta membantah MADRASAH SOLIHIAH DI JALAN TAMBANG BADAK, ALOR SETAR dari dirobohkan untuk memberi laluan pembinaan pusat beli belah 5 bintang ala BUKIT BINTANG adalah 'golongan BINGAI'(BODOH DAN BENGAP'.

Takpalah duhai USTAZ yang menjadi MB di Kedah, analah orang yang paling pandai, andalah MB yang paling hebat, tahu serba serbi hukum, bijak mengurus. JIKA GOLONGAN MARHEIN yang sanggup mempertahankan RUMAH ALLAH DARI dirobohkan dianggap BINGAI DAN BENGAP, maka kita nilaikan nanti ukuran darjat mereka di AKHIRAT KELAK...Apakah sudah menjadi satu tren di KEDAH atau di SELANGOR atau di Pulau Pinang, 'SHOPPING COMPLEX, GEREJA, TOKONG HINDU, TOKONG CINA DIUTAMAKAN, MADRASAH DAN HAK UMAT ISLAM DIKETEPIKAN?..

Jangan jawab sekarang duhai pemimpin parti Islam, jawablah nanti tatkala di YAU MIL MAHSYAR NANTI!!!!!

3 comments:

  1. demi undi, agama pun MEREKA SANGGUP JUAL!!!!!

    ReplyDelete
  2. Anwar Ibrahim pernah kata, 'ADA FULUS ADA LULUS', ustaz ka, lebai, ka imam ka bab duit sapa yang nak menolak..sapu semuanya

    ReplyDelete
  3. usaha syaitan pabila cubaan engkar kepada amanah terhadap wakaf. menentang ianya dgn tangan, mulut dan hati ikut kemampuan kerana Allah. gagalkan cubaan syaitan ini yg mahu tukar kebaikan kepada kemungkaran.

    ReplyDelete