Friday 24 February 2012

BILA KUASA DIUTAMA, RAKYAT MENJADI MANGSA!!!!

Pergolakan di dalam kerajaan PAS Kedah bukan rahsia lagi. Empat orang EXCO Kanan dikatakan tidak mahu dilantik semula sebagai tanda protes kepada kepimpinan Azizan.


Empat EXCO berkenaan ialah Dr Hamdan Khlaib, Dr Ismail Salleh, Dato Pahrolrozi Zawawi dan juga EXCO Agama Dato Taulan Rasul, yang antara EXCO terus bisu meskipun Madrasah Salihiah dilanda musibbah.Dari perkhabaran seorang rakan di Wisma Darul Aman,dikhabarkan, pejabat EXCO Dato Pahrolrozi telahpun dikosongkan sejak sebulan yang lalu.


Grand design sebenar adalah untuk memastikan Azizan meletak jawatan sebagai MB ataupun mendesak agar beliau tidak dicalonkan semula sebagai calon dalam PRU akan datang. Ini bagi membolehkan calon pilihan Anwarinas naik menjadi MB Kedah.(Itupun kalau PAS,PKR daan DAP terus berkuasa di Kedah). Dan gerakan ini pula ditatang dan didokong oleh Mahfuz Omar dan tangan-tangan ghaib dibelakang.


Saya tidak berminat sangat tentang 'power games' yang sedang melanda kerajaan PAS sekarang ini. Yang patut dikesahkan adalah nasib rakyat dan kesilapan rakyat masa nan lalu.


Mengundi PAS, PKR dan DAP dengan harapan nasib mereka akan berubah namun semuanya punah gara-gara janji yang haru biru. Empat tahun rakyat Kedah kerugian, ada rakan berseloroh, 'macam mana PAS nak jaga negeri, jaga ikan keli(projek K-Keli di Beris) pun tak reti'.


Jadi tanpa mahu menghuraikan lebih banyak siri kelemahan dan kegagalan sebuah kerajaan yang mentadbir mengikut sedap mulut dan menggunakan kepala lutut berbanding kepala minda ini, saya serahkan kepada rakyat untuk menilai. Jika mahu terus berada dalam kerugian kesan taksub melampau lampau maka teruslah menyokong PAS, PKR dan DAP.


Sebaliknya jika ingin sesuatu yang lebih menjamin dan membela nasib kita selain boleh menyuarakan kritikan dan pandangan kita, maka marilah dengan ikhlas hati kita kembali mengundi BN. 

No comments:

Post a Comment