Monday 16 January 2012

KONVENSYEN SYOK SENDIRI!!!!

Bayangkan di saat rakyat Kedah masih bergelut dengan pelbagai isu dan janji-janji PR yang 90% belum tertunai, Konvensyen PR diadakan pula. Kononya untuk menunjukkan kekuatan yang bersifat retorik.


Bayangkan di saat rakyat Kedah mahu menyambut ulangtahun hari keputeraan Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan Kedah kali ke-84, para pemuka dan pemimpin PR berhimpun di Stadium Suka Menanti untuk menghambur fitnah dan janji-janji palsu demi 'melekakan pengikut taksub mereka'.


Bayangkan tatkala umat Islam di Kedah merayu pada kerajaan Islam agar tidak merobohkan sebuah madrasah yang berusia 106 tahun, tiba-tiba keegoan kerajaan Islam Kedah terserlah kerana himpunan syok sendiri yang menganggu lalu lintas dan ketenteraman awam.


Hakikatnya sidang konvensyen yang menghimpunkan pemimpin utama PR gagal. Sidang pagi hanya dihadiri 1,200 peserta berbanding jangkaan 2,500 peserta. Himpunan disebelah malam pula hanya dihadiri 40,000 penyokong. Lebih 85% datang dari Kelantan, Pulau Pinang, Perak, Selangor dan Trengganu. Hanya sebahagian kecil dari Kedah yang hadir. Malah disetiap cawangan DAP di Pulau Pinang diwajibkan 10 orang ahli dihantar untuk menghadiri konvensyen ini.




Hakikatnya penyokong PAS, sudah beralih arah:


1) Mereka masih keliru dengan pemecatan Hassan Ali yang konsisten dengan perjuangan mendaulatkan syiar dan syariat Islam.


2) Penyokong PAS di Kedah melihat kegagalan Ustaz Azizan dan kerajaan PAS Kedah melaksanakan janji-janji terbaik dalam bentuk tindakan untuk mensejahterakan rakyat Kedah.


3) Penyokong PAS Kedah kecewa di atas isu perobohan madrasah dan kedegilan Azizan untuk ubahsuai plan pembangunan Aman Central.


4) Pengundi dan penyokong PAS serta pengundi atas pagar sudah muak dengan sikap pemimpin PR di Kedah yang hanya bijak berceramah tetapi gagal selesaikan masalah.


5) Penyokong PAS kecewa kerana Anwar Ibrahim terus dijulang disebalik masalah moral yang menimpa dirinya.


Hakikatnya Konvensyen PR tiada pengisian, dan hanya diisi dengan ceramah auta dan mengaibkan diri pemimpin serta menfitnah pimpinan negara. Itu sahaja..Jelas PR kian lemah dan bakal berkubur akibat dosa-dosa mereka yang lalu

1 comment:

  1. PAS dah jadi HAMPAS
    PKR-Parti KELENTONG Rakyat
    DAP-DEPA AUTA PENGUNDI

    ReplyDelete